Saldosupport | signaleren

Signaleren

HRM-adviseurs, salarisadministrateurs en leidinggevenden spelen een belangrijke rol in het herkennen van financiële problemen bij medewerkers en bij het bepalen van de benodigde hulp.

 

Saldosupport heeft een aantal trainingen en diensten ontwikkeld om u als werkgever hierbij te ondersteunen.

Beleidsadvies

Veel organisaties vinden het lastig hoe ze het omgaan met financiële problemen van medewerkers in hun beleid moeten opnemen. Vragen als 'Wanneer bieden we hulp aan?', 'Hoe ver gaat deze hulp?' en 'Hoe communiceren we dat?' hoor ik vaak. Met mijn ervaring als financieel coach en communicatieadviseur adviseer ik organisaties hoe ze hun beleid op het gebied van financiële hulpverlening kunnen vormgeven en implementeren.

 

 

Training 'Geld en functioneren'

In deze training maakt u kennis met de wereld van financiële hulpverlening. Aan bod komen onderwerpen als geld & maatschappij, schuldhulpverlening, regels en aandachtspunten voor het verstrekken van voorschotten en leningen aan medewerkers. Ook leert u signalen herkennen van medewerkers met financiële problemen. Theorie en praktijk wisselen elkaar af door inbreng van eigen onderwerpen en ervaringen.

 

Duur: 1 dagdeel, in-company is mogelijk

 

 

Training 'Eerste hulp bij financiële problemen'

Wat kunt u als leidinggevende of HR-adviseur doen als u merkt dat een medewerker financiële zorgen heeft? Wanneer moet u doorverwijzen? Klopt het loonbeslag? Hoe helpt u een financieel plan te maken? Op deze en andere vragen krijgt u – mede aan de hand van praktijkcasussen – antwoorden tijdens deze inspirerende training.

 

Duur: 1 dagdeel, in-company is mogelijk

 

 

Training 'Van vordering tot loonbeslag'

Wanneer wordt er loonbeslag gelegd door een schuldeiser? Wat moet u doen als er een loonbeslag binnenkomt? Wat betekent dit voor de betreffende medewerker? Hoe schat u in of de hoogte van het loonbeslag juist is? In vogelvlucht komen alle zaken met betrekking tot een loonbeslag aan de orde en u krijgt meer inzicht in de (on)mogelijkheden.

 

Duur: 1 dagdeel, in-company is mogelijk

Uitbreiding van de trainingen met ‘Gesprekstechnieken’

Vindt u het moeilijk om met uw medewerkers gesprekken te voeren over dit soort onderwerpen? We bieden een uitbreiding van alle trainingen aan met een dagdeel over gesprekstechnieken. De totale training wordt dan een dag die duurt van 8.30 tot 17.00 uur.

U leert het gesprek met een medewerker over financiële problemen op te bouwen aan de hand van een stappenplan. En u oefent uw gesprekstechnieken met behulp van concrete opdrachten en een trainingsacteur. Deze ervaringsgerichte manier van trainen leidt tot het daadwerkelijk toepassen in de praktijk. U kunt de aangeleerde gesprekstechnieken natuurlijk op meer vlakken gebruiken dan alleen bij financiële problemen. 

 

Onze diensten en trainingen:
 

 

 

 
 
 

Contact

Saldosupport Financiële coaching

Micha Aarts

Delft

 

 

KvK  27337453

T       06 38 77 02 64

E       micha(at)saldosupport.nl 

Links

Social

  • LinkedIn Clean